måndag, december 10, 2012

Tjohej

Idag får det gärna låta bli att bli strömavbrott. Men å andra sidan är jag snart klar med tvättandet. Båda barnen kräktes i morse. Jag är gräsänka eftersom S är bortrest i jobbet och kommer hem imorgon kväll.

Jag har kört fyra maskiner 60-graderstvätt idag. Kuddar och sånt som inte direkt drabbats fryser ute på balkongen. Visst är det vettigt eller? Det kändes så.

Jag ger barnen som trots allt visat sig vara lite hungriga lite att äta en gång i halvtimmen. Hittills går det bra. Klockan är halv ett och det känns som att det redan börjar mörkna. Men jag är nog faktiskt glad för just nu kan jag med säkerhet säga att jag inte är illamående. Jag dricker kaffe och nästa matintag kommer bli lussekatt, för mig och dottern.

Annars väntar vi på att vattkoppor ska bryta ut lagom till jul och ställa alla planer på ända. En sak i taget.

En liten lista över allt som är tacksamt:
ha en tvättmaskin som inte är sönder
ha värme
det är inte strömavbrott
S kommer hem imorgon och hon är världens bästa
barnen är rätt glada ändå
"Det åna sej"
"Det gåjöver"

(De två sista citat från dottern efter att hon kräkts ned hela dubbelsängen, lilla älsklingen.)

Etiketter: , , , , , ,

6 Comments:

Blogger sedlighetsroteln said...

Åh, det är ju så rart när de säger så där. S standardkommentar är "Dejöringe" och "Får en ny" (om mat som ramlar ner på golvet). Känns skönt att det tydligen är det som kommer ur min mun när nåt går snett och inte förmaningar.

10 december 2012 kl. 14:13  
Blogger sedlighetsroteln said...

Mindre skönt med kräksjuka såklart, krya på er och hoppas hon får behålla lussebullen.

10 december 2012 kl. 14:14  
Blogger Ke.Li said...

A mother got to do what a mother got to do...

10 december 2012 kl. 14:37  
Anonymous ninne said...

ojdå...jobbigt...
tänk att vara ensam jämt - vilket stordåd!

10 december 2012 kl. 16:12  
Anonymous Anonym said...

men kära nån. Stackars dig som är ensam hemma just nu när de är sjuka. Stackars småttingar som är sjuka. Och vilken tur att det inte är strömavbrott. Och att tvättmaskinerna funkar. och ja, det låter väldigt vettigt att ha kuddar och täcken i minusgrader. Mycket klokt.

10 december 2012 kl. 19:39  
Anonymous Anonym said...

Vilken tapper liten tös! Mormor Lungel

11 december 2012 kl. 22:55  

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker