tisdag, november 27, 2012

En annorlunda dag

Vi har haft en firma här som har dränerat huset. Sånt ska ju göras. Man kan ju tycka vad man vill om dränering, men jag och många med mig skulle nog säga att det är tråkiga tiotusenlappar som flyger iväg.

Plus att det blir ganska lerigt. Först är leran utanför, sen är den på trappan, sen är den i hallen. Efter en veckas dräneringsprojekt och som ni ser hot om att leran skulle ta över våra liv, hade jag fått nog. Så idag har jag sanerat hela universum från den värsta leran och spenderat cirka fyra timmar klafsande ute i densamma. I kyla och oupphörligt regn. Och lite blåst också faktiskt.

Jag hade lite panik för att få upp staketet igen. Och hur det gick att sätta upp det förra gången kan  man läsa här. Den här gången gick det väl lite bättre, för att vi gjort det förut. Men det mesta gjorde jag helt själv. Att sätta upp ett staket med grind och få det att stämma smidigt är klurigt. Klurigheter i kyla, regn och lera är inget jag kan rekommendera bara sådär.

För att slippa ha barnvagnen fastlåst vid yttertrappan har jag lagt ut svart trädgårdsväv i vår slänt så att vagnen ska kunna köras ned till förrådet. Nu håller vi tummarna för att det inte ska bli geggamoja av detta också för då vet jag inte vad jag gör. Och en liten väv-gång till komposten blev det också.

Så tog jag trädgårdsslangen och spolade av alla redskap och yttertrappan. Och rafsade fram några av våra oregelbundna stenplattor som bildat en liten lerfri gång upp till trappan. Det ligger singel över hela framsidan, som dräneringsfirman lagt ut. Jag började tänka på singel som strössel ungefär efter att ha lyft några sådana där stenar. Tung form av pussel.

Och så var jag och köpte en ny hallmatta, skurade av hallen och NU är allting underbart igen. Imorgon tar jag tag i undervåningen.

Kan man hoppas på lite minusgrader kanske?

Etiketter: , , , ,

3 Comments:

Anonymous matti said...

Nej men FY FAAN alltså.

27 november 2012 kl. 23:25  
Blogger Lisa said...

Otroligt imponerande! Vilket slitgöra!

28 november 2012 kl. 14:24  
Anonymous Kattmamman said...

Jag är grymt imponerad!

29 november 2012 kl. 17:59  

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker