fredag, september 14, 2012

Kanske?

Jag umgås med tankar på att anmäla mig till Tjejmilen. Jag gjorde det för ett par år sen, utan att ha en egentlig plan. Eller, min plan hade för lite tid i sig. Nu är det ett år till nästa Tjejmil och en ny mycket viktig komponent finns på plats, nämligen griffeltavlan i köket. På den skrivs veckoplaneringen upp och med den veckans träningstillfällen. A och O. Utan en sån blir det ingenting.

Det vore kul att springa en mil i en takt som jag tänker mig. Att vara så där lagom vältränad som jag känner att jag vill vara.

Igår blev vi av med vår dubbelsäng som vi köpte på ett stort möbelföretag 2008 efter att ha varit tillsammans i två månader. Det var ett ungt ryskt par som kom och hämtade den. Och idag kommer nya sängen, som förhoppningsvis lite lättare rymmer en fyrapersonersfamilj. Och därmed hoppas vi rädda åtskilliga minuters sömn åt alla. Framtiden är ljus, minst sagt. 180 cm på bredden! Och vet ni vad vi kommit på! Jo om det är riktig kris då vänder man på familjesteken ett kvarts varv och får 200 cm på bredden och får i stort sett plats på längden också. Ja för vi är inte längre än 1 å 80.

Barnen tycker det är helfestligt med ett helt tomt rum plötsligt!

Etiketter: , , , , , ,

5 Comments:

Anonymous Pipigull said...

Stor säg är underbart! Jag har en 140 cm säng, som passade till mig och ett barn. Inför Pippilottas ankomst har jag byggt ihop den med en 90 cm säng - så nu huserar vi på 230 cm... om åt år, när man kan tro att de inte vill komma och sova så ofta, ska Pippilotta uppgradera sin säng från juniorsäng till 90 sängen och jag uppgradera mig från familjesäng till MIN EGEN SÄNG (på 140 cm)... Stor säng är BRA!!!

14 september 2012 kl. 12:30  
Blogger Lisa said...

Gör det! Det är så himla roligt att springa ett tövlingslopp och en mil är dessutom genomförbart, lycka till!

14 september 2012 kl. 17:07  
Anonymous Anonym said...

Håller med Lisa. Det är oxå bra att ha ett datum; blir lättare att komma igång och hålla ut med träningen. Å, så roligt för dig i slutet av augusti nästa år!/Ma

19 september 2012 kl. 21:10  
Anonymous Tisalen said...

jaaaa!!!! tjemilen!!!!

24 september 2012 kl. 22:31  
Anonymous Anonym said...

Hehe, hamnade här när jag googlade på 230 cm säng! :-) tänkte också bygga ihop en 140 med en 90 säng och undrar om det finns en så stor bäddmadrass??? Nu hoppas jag ju att den som skrev det där läser detta! :-)) man vill ju inte ha den där skåran i mitten så en av ramlar ner... :-)

3 april 2013 kl. 10:28  

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker