tisdag, september 11, 2012

Kort rapport från klämkäckhetens högborg

Vi är uppe på sju timmars sömn per natt som standard. Så nu kan vi träna med någon slags värdighet igen. Och så har vi köpt en griffeltavla från nåt stort möbelföretag och hängt upp i köket och där skriver vi upp veckans händelser och middagar. Den har också plats för inkommande räkningar i pappersform.

Planerandet för nästa termin när vi båda jobbar och barnen är på förskola är i full gång. Planen är att jobba 80% var, sparkontot lär jämra sig, men vad gör det?

Så, nu ska jag förbereda dagens middag som blir grön soppa, veckans andra vegetariska middag. Och sen hasta i väg till öppna förskolan med den lille.

Lite förskolewebb har jag gjort på morgonen, eller i alla fall tänkt på.

Etiketter: , ,

3 Comments:

Anonymous matti said...

Herregud jag blir ju helt grön av avundsjuka. Och det är då avundsjuka som i "men så vill jag ju också ha det!"

14 september 2012 kl. 00:13  
Blogger Tudorienne said...

Vissa saker gå att köpa, för typ 179 spänn!

14 september 2012 kl. 09:54  
Anonymous Matti said...

Om ordningen och överblicken ingår på köpet så slår jag till.

14 september 2012 kl. 10:20  

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker