söndag, augusti 26, 2012

Fixa lite

Den senaste veckan har jag anfallits av en enorm lust att sy. Hittills har det blivit ett par byxor till sonen och en tröja till dottern. Hon och jag åkte till tygaffären tillsammans och hon skulle få vara med och välja tyg. Hon valde ett superfint tyg med apor. Hon älskar apor nämligen. Väldigt, väldigt kul har det varit men säg den lycka som varar. Nu har min maskin trots renovering i våras slutat spola undertråd. Alltså, jag får inte upp undertråden på spolen, den står helt still. Så nu måste jag ringa reparatören igen. Suck.

Och jag har upptäckt att jag måste kunna sy stretchiga sömmar. Brukar man kunna det med en vanlig simpel maskin? Jag har experter jag kan fråga, men jag är rädd att jag måste önska mig en helt ny maskin. Det är för kul att hålla på.

Nu kommer det här inte bli någon pysselblogg, var inte oroliga. Och det kanske är lite svårt att få fram hur fantastiskt detta är. Jag har genom åren av pur envishet sytt några plagg som sett ut som både det ena och det andra, men den här senaste tröjan kan jag säga att jag är nöjd med.

Och nu gäller det att passa på medans barnen är så små att man faktiskt kan sy kläder åt dem som ser vettiga ut, innan det blir för komplicerat liksom.


Aptröja!

Etiketter: , ,

3 Comments:

Blogger Lisa said...

Vilken underbar tröja :-)

27 augusti 2012 kl. 07:51  
Anonymous knasokalas said...

Fin-fin!
Du kan sy med lite sick-sack (typ 1 mm stygnbredd) så blir det stretchigt. Eller en ny maskin kanske...

27 augusti 2012 kl. 09:08  
Anonymous Anonym said...

Jag hade träslöjd så jag kan inte råda men gu så fin den blev. Du ska vara stolt!

27 augusti 2012 kl. 21:08  

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker