torsdag, september 27, 2012

Special

I natt bjöd barnen för tredje natten i rad på en specialare. Hur trötta som helst lades de att sova tidigare än vanligt, ca 18.30. De sov som små stockar och grisar och mamman (jag) som var gräsänka fick en lugn kväll med Sex and the City 2 och te. Det behövdes.

Tog en tidig kväll och lade mig utan att kunna somna innan 22. Klockan 23 började natten del 2, och det var en sällan skådad specialare. Båda barnen vaknar upp. För att göra en lång, tråkig historia kort så kan jag berätta att efter en stund med smått desperata strategitänk från min sida hade jag möblerat om i sovrummet så att jag hade båda barnen i dubbelsängen med mig i mitten. Vid det här laget var barnen klarvakna och supergulliga. Högljutt prat, pruttande och vid ett tillfälle tyckte storasyster så mycket om lillebror att hon var tvungen att ge honom en lång go kram i mörkret. Man kan ju som tur inte ens bli irriterad då.

Hade ingen ork att bli irriterad. Min nästa strategi var att sätta oss i bilen och köra en tur. Självklart måste ju trötta barn somna i en bil mitt i natten. 00.10 kom vi iväg. Fyrtio minuters åkning i regnig natt senare sover inget barn. Men lillebror såg lite vek ut, så jag lyfte in honom i sängen och han somnade. One down!

Storasyster somnade bredvid mig 02.30. Sen sov vi till 08.

Jag fick iväg barnet till förskolan påklädd i kläder (inte pyjamas som hon själv tyckte), kammad och tandborstad i tid. Utan utbrott eller skrik från min sida.

Ett tag tyckte jag lite synd om mig själv där i natt. Men det är inget synd om mig, jag har allt jag kunnat drömma om och friska barn.

Etiketter: , , ,

1 Comments:

Blogger Lisa said...

Härlig inställning!

27 september 2012 kl. 12:59  

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker