tisdag, juni 07, 2011

Trädgård

I eftermiddag bestämde jag mig för att det var för fint väder för att inte vara ute och bara njuta. Så jag och Barnet gick ut så att S fick lite lugn och ro. Jag ville kolla potatislandet och kankse vattna lite, men Barnet vill kolla på stenar och stå och skrika vid staketet. Till slut mutade jag henne med vattenslangen. Jag satte den på lägsta nivån och lät henne leka. På så vis köpte jag mig fem minuter som jag lade på att rensa lite i trädgårdslandet.

Efter några minuter hade Barnet ett mycket vackert glitter i lockarna bestående av små, små vattendroppar. Så vi gick in och bytte de genomblöta kläderna. Sen var det sovdags men hon var för pigg. Så då gick vi ut igen, i pyjamas, och lekte lite. Så idag har jag varit en rolig mysmamma i solen, istället för att göra nåt nyttigt inne, som egentligen inte spelar någon roll. Så vill jag göra varje dag.

Sen när hon faktiskt gick och lade sig med S, skördade jag rabarber och fryste in, så jag har gjort nytta också.

Nu ska vi bara lära barnet att somna på mindre än en timme, eller att somna själv, så är allt perfekt.

Etiketter: , , , , ,

eXTReMe Tracker