lördag, maj 07, 2011

Där sprack den självgodheten

Vi sitter och delar på en halv ananas till efterrätt på lördagkvällen. Gott, nyttigt och man får trådar i tänderna. Till detta dricks te och jag tänker som alltid på kvällen att man kan ju ta en liten bit choklad till det här.

Jag (självgod): Vi har alltid choklad hemma! Vi är såna som inte äter upp allt, utan det finns alltid lite choklad i skåpet.

Igår hade vi gäster som åt upp några apelsin-chokladpraliner som jag aldrig skulle äta för det är inte gott. Men jag hade sett en trevlig chokladkaka som S har köpt.

S: Men mig kan man inte lita på.

Nähäj. På riktigt finns inte en enda godisbit i hela skafferiet. S erbjöd sig att åka till macken och handla. Självklart kan jag inte gå med på att hon gör det. Och några chokladbollar orkar jag verkligen inte svänga ihop.

Så här sitter jag med trådar i tänderna och en slät kopp te. Så kan det gå.

Etiketter: , , ,

eXTReMe Tracker