lördag, maj 28, 2011

Te the tea

Jag är te-oman. Tetokig. Jag älskar att fixa till en kanna te på kvällen och Sätta Mig. Ni vet. Det är så underbart. Jag dricker sen jag vande mig av med koffein för massor med år sen, bara grönt te. Men inte riktigt grönt te, uäck! utan härligt, nästan teinfritt, smaksatt lull-lull. Bäst av allt är earl green. Ingenting fungerar om jag inte har earl green hemma. Det dricker jag alltid på morgonen (vilket är på helgerna). På kvällen blir det nåt annat. Gärna fruktigt. Just ikväll är det ett som heter Kiss me Kate, vilket jag misstänker är brittiskt bröllopsinspirerat. Det har vitpepparkorn i sig. Vilket påminner mig om det bästa julteet nånsin. Det hade rosépepparkorn. Superball smak, plus att det såg ut som att det låg små julgranskulor i det!

Ursäkta detta ointressanta dravel, jag toppar med en bild som jag verkligen gillar, det dravliga innehållet till trots. Nä, nu ska jag inte va sån. Kärlek är väl positivt.

Och hur engelskt smågnällig får man lov att se ut?

Etiketter: , ,

eXTReMe Tracker