onsdag, januari 18, 2012

Lista

1. Vad gjorde du för tio år sen?
Det är ju så länge sen så jag minns knappt. Det finns absolut dokumentation över den här tiden, men den orkar jag inte riktigt leta på nu. Jag tror jag var arbetslös och frilansade och gick i terapi.

2. Vad gjorde du för ett år sedan?
Hade precis gått tillbaka till jobbet efter mammaledigheten. Var rätt oengagerad i det, vilket passade rätt bra för jag ville bara engagera mig i att söka ledigt och åka hem till familjen så tidigt som möjligt. Sökte ett jobb som jag hellre ville ha och hade sån jäkla tur att jag fick!

3. Fem snacks du gillar:
Lättare att räkna upp vad jag inte gillar: dillchips, salt and vineager-chips, ostbågar. Japanmix. Salta pinnar. Usch!
Jo men jag gillar andra chips, cashewnötter och de flesta andra nötter och jordnötsringar!

4. Fem sånger du kan hela texten till:
Jag har funderat lite på det här.
Nationalsången, definitivt. Västgötasången. Tyvärr, den är supertrist. Några Bellmanlåtar. Och sen är det de vanliga barnvisorna. Poplåtar är jag inte säker på att jag kan hela texterna till, även om jag gillar dem.

5. Fem saker du skulle göra om du blev mångmiljonär:
Ge bort hälften.
Köpa hus i Skåne.
Inget särskilt.
Resa till Australien och hälsa på kompis.
Definitivt åka mer taxi.

6. Fem dåliga vanor:
Ska berätta om hur man ska göra hela ti’n.
Tappar tråden när jag ska berätta nåt.
Tror att jag är bättre än andra.
Dömer andra.
Ställer saker i diskhon (fråga S).

7. Fem saker du gillar att göra:
Blogga.
Läsa bloggar.
Sova.
Göra fotoböcker.
Dricka te.

8. Fem saker du aldrig skulle klä dig i eller köpa:
Smaljeans.
PoP-randigt.
Allför lättklätt (numera).
Kråsblus, med hög krage. (Det har verkat vara trendigt, men jag fattar inte grejen)
Flerfärgade strumpor.

9. Fem favoritleksaker:
iPhone
Dator
Kamera

Äh det är väl inga leksaker? Jag har inga leksaker. :-(

Etiketter: ,

eXTReMe Tracker