måndag, december 19, 2011

I väntan på magi

Har ni varit med om att hur ni än planerar och planerar så blir huset inte städat? Har er partner sagt: Vi måste fokusera på det som faktiskt blir gjort? Man fixar och fixar åttinitton små detaljer och ett och annat svepande drag. Och resten, det ska liksom bara falla på plats av sig själv?

Det är så det ska funka i universum och på film. På fredag ska ni nämligen sitta där, avslappande och lediga i ett skinande hem och ta en glögg och rimma lite och snön ska falla och allt kännas magiskt och förväntansfullt. Som ett brev från en kär gammal vän.

Whatever säger jag bara. Jag har nu haft 1,5 julsammanbrott, vilket är ganska bra timing. För nu kan jag ligga lågt ett par dar, retirera, gruppera om och komma igen med full kraft lagom till dopparedan. Det är så man bygger stämning antar jag.

Vid min ålder anser jag att man inte kan ha kvar så mycket måsten och heliga kor när det gäller jul (ha ha ha...) (så länge allt blir ungefär som det brukar såklart). Men det är ju lätt för mig att säga som redan har fixat fyra sorters julgodis.

Först nu börjar tanken smyga sig på: det här ju fan inte normalt. Och snälla säg att det är ett sundhetstecken?

Etiketter:

eXTReMe Tracker