torsdag, december 15, 2011

Den siste folkpartisten är inte född...

Nu är det jul igen. Och finns jäkligt mycket att fira. Vintersolståndet är bara en liten grej. Jag tycker det i sann gammal "fötterna på jorden"-anda som denna blogg ändå är uppbyggd av, är värt att läsa igenom den här krönikan i Sydsvenskan: Sluta ljuga om julen.

Jag har sagt det förr och kommer kanske eventuellt säga det igen, om det inte blir för tjatigt. Man firar inte jul för att det är kristet. Mig spelar det i och för sig ingen roll, jag river av några O helga natt på youtube varje jul, det är inte så noga bara det blir stämning. Slinker det med lite kristendomskitch mellan nubben och sillen och knäcken så fine, jag dör inte av det.

Men för fan. Det som däremot är värt att konstatera att så klarsynt är inte vår utbildningsminister Jan Björklund. I och för sig inte heller någon nyhet, men kom igen. Sluta ljuga om julen, ja visst. Vad sägs om: Sluta var dum i huvudet. Det kanske är för mycket begärt?

Förmodligen. Jag råkar veta att denne minister ojade sig över att en skola för några år sen hade valt en kille som skolans Lucia. Hej trångsynta, anti-demokratiska (för att inte tala om anti-liberala), mossiga, tråkiga tönt.

Etiketter: ,

2 Comments:

Anonymous matti said...

Don't get me started on denna man.

15 december 2011 kl. 20:36  
Anonymous Anonym said...

I love you! Så rätt.

/Lisas Liv

17 december 2011 kl. 09:08  

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker