fredag, december 30, 2011

Årskrönika

Tänkte trotsa sömnbrist och tidsbrist och slå mig på att sammanfatta 2011. Tycker det är trevligt nämligen att läsa när andra gör det och som sagt tänker jag inte diverse brister stå ivägen för mig.

Året började med att jag gick tillbaka till jobbet efter ett års frånvaro (nästan) på föräldraledighet. Om det finns inte så mycket att säga förutom att samma vecka sökte jag mitt drömjobb och i juni började jag på det. Igen. Tack.

Vi var i Barcelona på våren.

Sommaren. Då föddes min son. Vårt andra barn. Lilla lillebror. Vi blev tvåbarnsföräldrar. Det har inte gått en dag sedan dess som vi inte tackat livet. "Tänk att vi har två barn" säger vi till varandra varje dag.

Sen dess har det såklart också varit rätt intensivt. Förskolestart för stora barnet. Jag fick nytt jobb i september, som på riktigt är ett drömjobb, fast jag inte hunnit drömma om det riktigt. Och för första gången är jag helt nöjd, med både jobb och lön.

2011 har varit ännu ett fantastiskt år. Vi avslutar det i den värsta perioden av sömnbrist vi upplevt hittills som föräldrar, man får leva lite på gamla meriter (och andra klyschor).

Ser fram emot 2012. Vad ska jag göra då?
Vara den bästa frun och mamman jag kan. Och blogga lite då och då.
För övrigt har jag faktiskt tänkt att jag måste vara med rädd om de få minuter jag har att röra mig med och inte sitta och stirra vid datorn lika mycket, utan skriva och läsa lite. Man måste bygga upp lite inifrån.

Jag ska helt enkelt dra nytta av alla erfarenheter mitt liv har gett mig. Vad ska ni göra?

PS Snart ska jag dra iväg ett åsiktsinlägg igen, var inte oroliga.

Etiketter: ,

eXTReMe Tracker