torsdag, december 29, 2011

Julfacit

Har ni kanske märkt att julen inte bara är glitter och glamour? Eller hur låter detta:
Vid midnatt natten till julafton lade vi oss för att sova jag och S. Då vaknade stora barnet och höll sen igång till 03. Klockan 05.40 väcktes jag av det första av ca 20 samtal i jobbmobilen, eftersom jag hade jour.
Om natten varit dålig hade vi tänkt sova i skift fram till att gästerna skulle komma. Det fick vi skippa och det fick gå ändå.
När vi pallat oss upp för att börja julfirandet på morgonen var det första som hände att stora barnet (som inte var ett dugg trött) smäller igen luckan på diskmaskinen med all kraft hon kan uppbringa (vilket inte är lite). Tyvärr var en av mina fingertoppar i vägen och den fick en rejäl flik uppslagen. Panikvrål från mig, istället för tipp-tapp.

Det var den julen kan man väl säga. Jag satsar framåt till nästa. Men först tar vi nyår, som jag verkligen ser fram emot. Imorse fick jag sovmorgon och sov sammanlagt 10,5 timmar. Det behövdes.

Etiketter: , ,

eXTReMe Tracker