tisdag, januari 03, 2012

2011 - listan

Den här listan är ändå rätt trevlig så jag gör den.

1.Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Jobbade som pressekreterare.

2.Höll du några av dina nyårslöften?
Jag hade inga nyårslöften.

3.Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Alltså förlåt, men säkerligen. Just nu är det mycket sånt i bekantskapskretsen. Men åren flyter ihop lite - vem föddes i år och förra året? Vi fick ju själva barn så vi har ju lärt känna flera stycken i och med det.

4. Dog någon som stod dig nära?
Nej. Hatar den frågan och vad den gör med tankeverksamheten.

5.Vilka länder besökte du?
Året inleddes i Danmark, men sen åkte vi inte tillbaka dit nåt mer under året. Annars Finland, Spanien, Lettland och Norge.

6. Är det något du saknar år 2011 som du vill ha år 2012?
Sömn och lite mer tid med mig själv och S. Tror dock inte att 2012 är det stora året för det.

7. Vilket datum från år 2011 kommer du alltid att minnas?
22 juli. Då föddes vår son.

8. Vad var din största framgång 2011?
Sökte mitt drömjobb och fick (tillbaka) det. Sen fick jag ett ännu bättre jobb tillfälligt, som jag sedan fick fortsätta på för det gick bra.

9. Största misstaget?
Så vitt jag vet inga jättemisstag.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Nej jag har varit väldigt frisk och tacksam för det.

11. Bästa köpet?
Vet inte. Kanske resorna?
Eller fotoboken jag gjorde om 2009!

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Resor.

13.Gjorde någonting dig riktigt glad?
Min underbara lilla familj, vårt hem och mitt jobb.

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2011?
Oj. Musik är numera en svag sida. Men kanske tipp-tapp? Dottern har börjat sjunga den och det är ju så gulligt så man smäller av.

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Mycket glad.

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Skrivit dagbok.

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Suttit och stirrat framför facebook på kvällarna. Varför liksom?

18. Hur tillbringade/tillbringar du julen 2011?
I vårt hem med svärföräldrar och svåger.

19. Blev du kär i år?
Jag fortsatte vara kär i min fru.

20. Favoritprogram på TV?
Det blev väldigt lite tv 2011.

21. Bästa boken du läst i år?
Hundraåringen som gick ut genom ett fönster och försvann. Men grejen är att jag inte läste ut den. Den var så kul att jag inte ville att den skulle ta slut och violà, det har den inte.

22. Största musikaliska upptäckten?
Min fru spelade Chumbawumba för dottern på youtube. Det var kul!

23. Något du önskade dig och fick?
Fårskinnstofflor.

24. Något du önskade dig men inte fick?
Sova.

25. Vad gjorde du på din födelsedag 2011?
Var ledig och firade med familjen! Först fick jag jättegod frukost med scones och te och sen fikade vi på stan och sen fick vi jättegod middag. Supermysigt var det.

26. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Bara lite mer sömn!

27.Vad fick dig att må bra?
Att sova. Vara med min lilla familj och min stora familj och jobba, vara ledig och ha ett städat hem.

28. Vilken kändis var du mest sugen på?
John Blund.

29. Vem saknade du?
Mina systrar ser jag för sällan. Och syskonbarnen.

30. De bästa nya människorna du träffade?
Min son, såklart.

Etiketter: , ,

1 Comments:

Blogger En Lisa... said...

John Blund!!! Skrattar ihjäl mig.

19 januari 2012 kl. 15:43  

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker