onsdag, december 07, 2011

Vad jag har kvar att fixa inför jul

Ischoklad.

Köpa gran, ta in, klä. (Samtidigt plocka lite granris runt granförsäljningen att lägga hemma på trappan.)

Slå in julklappar.

Städa.

Köpa en ekologisk julskinka från - tada! - Gotland och griljera den.

Gå från jobbet tidigt en dag, äta affärslunch med min fru (barnen är med mormor och morfar), och sen köpa de sista julklapparna men mest bara vara vi och ta ett glas vin och njuta.

Baka några pepparkakor och spritsa lite.

Ja det är nog det!

Etiketter: , , ,

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Men alltså, enligt en jag känner som driver ekogård här på ön finns det inga ekologiska grisbönder här, var hittar du ekorumpa från Gotland? (Min familj vill ju ha, va, och vad gör man inte för husfriden?)

Du har inte heller så mycket kvar, det är ju jättebra!

7 december 2011 kl. 23:29  
Blogger Ke.Li said...

Så julkorten är skriva och postade?

8 december 2011 kl. 08:19  
Blogger Tudorienne said...

Shit, julkorten glömde jag. Skriva adresser och posta. Väntar på att S ska tycka att det är dags att börja...

Lillaskruttet > Alltså min lokala Hemköp säljer bara skinka från Gotland. Och jag har bestämt för mig att de har ekologiska, men jag ska dubbelkolla detta och återkomma.

8 december 2011 kl. 08:28  

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker