tisdag, juni 21, 2011

Visst lockar Medelhavet

Sju. Det är så många arbetsdagar jag har kvar till semestern. Mycket, men långt ifrån det mesta, kretsar kring det. Innan dess ska det firas Midsommar, men det är inte direkt något som tornar upp sig vid horisonten som nån stor grej. Antar att det bara kommer swischa förbi, som så mycket annat.

Jag tänkte hinna trimma lite gräs, göra en del superbra grejer på jobbet, städa någon garderob och S ville visst skruva ihop nåt och skruva upp något. Så det får vi väl göra. Men sen. Vila.

Jag satsar stenhårt just nu på att inte vara et vrak den dag jag går på semester. Heja mig, friskt humör!

På tal om friskt humör. Barnet har kommit i en rolig ålder. Det mesta är kul och nästan allt går att nå, med lite ansträngning. Till exempel fick min chef ett par sms förut. Han skickade ett kort och koncist ? till svar. Om jag hade mina systrar på närmare håll skulle jag fråga dem hur länge den här fasen sitter i.

Och visst, Medelhavet är ju fint, men den stålgrå-blå himlen över förorten är ju också fin. Och det är inget synd om mig, jag har varit vid Medelhavet i år. Inte på det där ohämmat plaskiga badsättet, men ändå.

Och inget spelar någon större roll, bara jag får semester så kan jag vara var som helst.

Etiketter: , , ,

eXTReMe Tracker