tisdag, januari 22, 2008

Rubrik kan jag inte kosta på mig idag

Igår gick jag igenom köpcentret igen. Bank-försäljarna var där igen. Den här gången pratade jag inte med dem. När en kille sträckte fram ett kort och frågade "Bor du i Sverige?" eller nåt annat där svaret självklart var ja, sade jag bara snällt "Jag är inte intresserad."

"Men jag tror du missförstår mig. Jag vill bara ge dig ett kort så att ..." bla bla. Yeah right. Du vill bara ge mig ett kort av ditt hjärtas godhet. Och jag får fylla i en massa uppgifter inklusive personnummer och jag får ett erbjduande hemskickat. Jag har inte missförstått ett skit.

Jag hade redan gått förbi men vände mig om lite och sa (snällt) "Du missförstår mig." Det här kommer inte får ett slut förrän lagen förbjuder såna som han. Nåja ingen skada skedd! Däremot kan man bli skadad. Ibland när man vill tacka nej till attacker från försäljare får man en så besviken blick så man kunde börja gråta nätan. Ibland är de så fruktansvärt otrevliga så man får lust att bara slå ned dem. Hur som helst - för det mesta förpestar de tillvaron för oss som bara försöker sköta vårt och hålla i pengarna.

Inga fynd på begagnat-affären.

Rättvisa har skipats, till stor del.

Just nu är jag så fantastiskt uttråkad så det är inte klokt. Ska träna ikväll. Sen hem och tvätta. *suck*

Det visar sig att jag inte måste registrera ett företag, men jag måste fylla i en blankett från skatteverket. Nu är frågan vad de kommer säga när de ser hur lite pengar jag beräknar dra in i år.

Etiketter: , ,

eXTReMe Tracker