söndag, januari 20, 2008

I korta drag

Det blev inga asietter, det var verkligen lite overkill. Torsdag kväll raceade jag runt ikea på en halvtimme och fick tag på en massa bra grejer - alla mer eller mindre nödvändiga. Ny musmatta (hade ingen innan utan körde men en ihopvikt bruksanvsining till något (musen tror jag)), två soffkuddar med överdrag (tyckte jag kunde unna mitt hem det efter åtta år och extremt få investeringar på den kanten), en gardinsång med ändar och fästen, gardiner, ett lakanset och en pläd, en grön växt och då som sagt en lampa.

För att göra en lång historia kort så åkte jag tillbaka till ikea på fredagen, fast det var helt i onödan. Däremot gick lampan åt helvete igår så jag måste åka tillbaka igen. Nåväl, jag är ju utrustad med tålamod så det ska nog gå.

Efter 20 minuter på ett vernissage tog jag och min kompis Å ikea-bussen i fredags eftermiddag, där hon hittade några nödvändiga småsaker och jag som sagt inte fick nåt gjort, men hon var så snäll och hängde med mig till en skruvaffär. Till slut kom vi hem till mig och såg Heartbreak hotel, drack rödvin oc käkade pizza.

Var femte minut i typ hela filmen fick jag irritationsattack på Colin Nutley. Men jag tog mig ändå igenom filmen och hade lite kul. Maria Lundqvist är ju rätt fantastisk och hon och Helena Bergström var bra ihop.

Lördag var det full fart. Jag skulle städa, borra upp gardinstång och göra semlor. Det gick kanonbra. Jag borrade också ett hål i taket i vardagsrummet och hängde upp en glasboll med värmeljus. Känns sjukt bra att kunna borra!

Tyvärr smashades lampan när gardinstången föll ned i första försöket, men det är smällar man får ta.

Semlorna blev goda och trettio till antalet. Ma & pa, moster + hund, syssling, två mamma-kusiner och en mamma-moster kom och det var hur trevligt som helst.

Sen en lugn kväll med middag hemma.

I dag skiner solen!



Lite bilder:






Etiketter:

1 Comments:

Blogger Ninne said...

Åh vad fint!!!
Vilken mysig helg!

21 januari 2008 kl. 10:54  

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker