torsdag, januari 17, 2008

Ambitiös fika

Shit, nu har perfektionisten vaknat till liv här. Jag ska bjuda en del släktingar på fika på lördag. Det är i övermorgon. Bullarna blev bakade igår, så långt är allt väl.

Men som man kan se i tidigare inlägg så ska det inredas lite. Det ska helst vara klart om exakt två dygn och fem minuter, när gästerna kommer. Innan dess ska det också städas. Handlas lite, men det fixar sig.

Hm, när ska jag hinna det, åka till ikea alltså? Ikväll kanske, efter träningen som slutar i stan vid 18, jag brukar vara hemma någon gång strax efter 18.30. Ikea stänger väl inte förrän 20 på vardagar eller? Japp! Perfekt.

Hm, hur brett är mitt sovrumsfönster? Lika brett som ett normalt fönster va? Det enda jag behöver är en gardinstång, ett par gardiner och en snygg lampa. Plus lite krukväxter.

Allra allra helst skulle jag vilja ha lite nya asietter också. Kan jag ta mig råd med det? Jag drar ut en sväng på stan innan träningen och spanar. Känner mig lite speedad. Man kanske skulle ha gäster oftare.

3 Comments:

Blogger En Lisa... said...

Ikea, Ikea, Ikea... Jag säger ju det.

19 januari 2008 kl. 09:54  
Blogger Ninne said...

HA EN JÄTTEMYSIG HELG NU!!!

Här har ingen bakat semlebullar tyvärr...

Kram!

19 januari 2008 kl. 10:15  
Blogger Ke.Li said...

Hur gick med allt! Uppdatera, please!

20 januari 2008 kl. 09:23  

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker