måndag, januari 14, 2008

Och bröllop

Senare på kvällen var jag minsann på bröllop! Två kompisar hade bestämt sig för att i stillhet göra slag i saken och jag skulle fota det hela. Fotografering i en kyrka är i vanliga fall rätt marigt. Mitt i vintern, på kvällen, i dämpad belysning och med stearinljus är det nästan omöjligt. Blixt förstör ju lite stämningen och är det 5 meter till taket så hjälper det ändå inte så mycket.

Jag hade beväpnat mig med en lånad kamera med ett så ljusstarkt obejktiv man kan få tag i (2.8) och min egen kamera med fast objektiv på 1.8 (vilket lite var räddningen). Såklart blev det en del oskarpa bilder och man kommer inte riktigt åt precis de vinklar man vill ha när man ska vara en aning diskret och på bästa stället står en präst.

Det var i alla fall en tillställning med fantastisk känsla, jag blev verkligen rörd. Händerna blev lite våta av tårar.

Etiketter:

1 Comments:

Blogger Ke.Li said...

Blev bilderna bra?

14 januari 2008 kl. 17:00  

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker