torsdag, januari 17, 2008

Veckan - so far

I måndags hade jag tvättstugan. Tvätttade två och en halv maskin. Sen ställde jag mig omedelbart och strök alltihop och plockade in. Power.

I tisdags tränade jag för första gången sen 23 december. Det gick fint. Ingen träningsvärk!

Igår när jag kom hem bakade jag semlebullar. Jag ska få så mycket fint besök de närmaste veckorna så det var nödvändigt. Jag gjorde dem i miniformat. Så det blir 2-3 stycker per person, det tycker jag är mycket roligare.

Så igår kväll blev det inte te som vanligt, utan jag bryggde lite av mitt nya koffeinfria kaffe och åt kardemummadoftande bullar. Helt fantastiskt.

Sedan måndags (tror jag det var) hade jag inga adventsljusstakar längre och i tisdags hade uppvaknadet på morgonen havererat fullständigt. Det tog en timme för mig att komma upp sen mobilen larmade första gången. Det funkar ju inte. Så jag har insett att det är lampa + timer som gäller i sovrummet. Men jag har ingen bra lampa. Jag måste skaffa en. Det får bli en tur till ikea och gardiner ska jag också ha, efter åtta år. Det får bli lite inredning på gamla dar. Inte för att det sett frutansvärt ut innan, men nu måste det göras en uppryckning.

Igår på eftermiddagen hade jag en jobbig känsla av bekymmer. Det var något jag hade stött på och sen stött bort för att det kändes så jobbigt. Jag kom inte på vad det var!

Jag gick igenom ungefär den här listan:
* är det att jag inte är kompis med Maria Wetterstrand på facebook? (För henne skulle jag vilja ha som vän, men hon har nog inte tid.)
* nåt med jobbet?
* nåt med att jag är ful? (så ful är jag inte)
* nåt med val av bredbandsleverantör/olycksfallsförsäkring (som jag måste ta tag i idag!)

Nu på morgonen kom jag på det. Det är mina aktieindexobligationer. De har gått ned, en hel del. De ligger i Asien. Och jag läste nån rubrik om att Asien inte kommer återhämta sig förrän 2009. Faaan vad jobbigt. Jag kanske borde sälja dem i förtid. Måste bestämma mig idag.

Min vän blev jätteglad för sin mugg förresten, typ lika glad som jag.

Ikväll är det inte Medium som vanligt, utan handboll vilket i och för sig är den roligaste sporten jag vet, men jag får nog hitta nåt att se fram emot på kvällskvisten. Eller - varför inte handboll och popcorn?

1 Comments:

Blogger Ke.Li said...

Tänkte precis samma sak, handboll och popcorn!

17 januari 2008 kl. 09:18  

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker