lördag, februari 23, 2013

Lördag kväll

Här sitter jag alldeles själv. S är på 40-årskalas. Jag dricker te och tittar inte på Mello, väntar däremot på Mr Selfridge. Helt plötsligt följer jag en tv-serie, det var väldigt länge sen! En brasa brinner och barnen sover i sina sängar.
Känner mig nästan lite vilsen i situationen, det är inte ofta jag har tid att sitta för mig själv och bara samla ihop mina tankar. Det som jag gjorde jämt förut och mådde ganska bra av många gånger.

Det har varit och är en intensiv period här med födelsedagsfiranden, jobbresor och annat som tar extra energi. Och några riktigt pissiga nyheter i bekantskapskretsen, helt onämnbart vidriga faktiskt. Det tär på den mentala orken.

Längtar efter jämvikt, balans och vår.

Etiketter: , , , ,

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Verkligen. Kom våren kom. Härligt att få en alldeles egen kväll i alla fall. Tid för tankar behöver man särskilt när det finns som minst tid för det. /Ribbolita

26 februari 2013 kl. 10:51  

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker