onsdag, februari 06, 2013

Mitt brev till H&M:s kundtjänst

Till: kundservice.se@hm.com
Ärende: Hej då H&M

Hej
Jag är sedan gammalt H&M-kund som nu tagit ett livslångt beslut att aldrig någonsin mer handla hos er. Det främsta skälet är Uppdrag gransknings rapportering ikväll. Jag är inget stort fan av UG som ibland kan hårdvinkla rätt svaga case. Men det jag har sett av hur ni sköter er fb-sida räcker för mig. Ni tapetserar med Beckham, vilket bara är en otroligt patetisk inramning ikväll tyvärr.

Att ni ens i en sekund kan försvara att ni har en sexualförbrytare på en t-shit är så djupt stört. Att den inte åkt ut så det visslade om det är ett stort, stort och som sagt STÖRT misstag. Och sen det den här Julia blivit utsatt för, ja det är ju bara beklagligt att ni inte är mogna sociala medier. Sen har ni rätt kass kvalitet på era kläder nuförtiden, vilket är ett annat bra skäl att undvika er.

Och barnklädsavdelningen skulle väl funka om man var lite mer - ursäkta franskan - white trash, men nu är så inte fallet.

Tur att det finns andra affärer. CSR är viktigt.
Hälsningar Tudorienne

Etiketter: , ,

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

BRA!!
Jag har inte handlat på hm på flera år, just deras obefintliga samhällsansvar. De inser själva att en del av produktionen tillverkas av barn - så nej tack!
Kram Stina

7 februari 2013 kl. 18:23  
Anonymous Anonym said...

Jag ska oxå undvika dem. Jag har missat hur deras etik varit. Bra att få detta! Ma

23 februari 2013 kl. 17:13  

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker