torsdag, december 02, 2010

"Du kan lika gärna äta daim"

Ja. Man kan lika gärna äta daim. Det stod så på löpsedeln idag. Det var en expert som uttalade sig och tro mig, man behöver inte vara expert för en sån grej. Det var nåt om att nåt nyttigt inte alls är så nyttigt egentligen. Hört det förut?

Nåt annat som man har hört förut är lite kvalificerat och okvalificerat gnäll och klagan. Över vädret, livet, julen, stressen, alla idioter och så olyckorna. Jag sällar mig härmed till kören. Kylan har gett mig en släng av urinvägsinfektion. Min favoritjulkalender på nätet is no more. Inte några humörhöjare. Man får klaga. Man får vara bitter.

Värme hjälper. Dricka mycket hjälper. Vänner, kärlek och insikter hjälper. Själv värmer jag mig med kärlek, brasa och hinkar te. Det ska nog driva ut det onda. Annars finns ju som sagt daim.

Etiketter: , , ,

1 Comments:

Anonymous matti said...

Dajm är gott.

2 december 2010 kl. 22:18  

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker