onsdag, november 03, 2010

Men för faaaaan!

Nå, slut med romantiken nu, jag är irriterad! Så ijjitejad att jag måste häva det ur mig. Först och främst - Uganda. Vilket jävla [fula fula fula ord] till ställe! Om vi pratar mänskliga rättigheter i allmänhet och hbt-rättigheter i synnerhet. Jag har börjat maila till Ugandiska parlamentariker i ett desperat försök att prata förstånd. Jag är inte diplomat så S får korrläsa mina brev. Men, vad gör man liksom? Något måste jag göra bara.

Har inte fått nåt svar än kan jag meddela.

Och så är det DN. J***a, d****a, trötta DN. Häromdan tog kulturredaktören bort en rockystrip. Det var en rolig strip. Ironisk. Rocky är alltid ironisk, han är bäst på det. Jag orkar inte ens berätta om det, läs här om ni vill. Men jag tyck er att det är så förjävla dåligt av DN. Allvarligt, att en så stor tidning som har så irriterande mycket makt beter sig så här. Jag blir bekymrad. Läs också den patetiska förklaringen och de arga kommentarerna. Min egen kommentar raderades efter ca 10 minuter, eftersom den skrevs i affekt och råkade innehålla ordet "idiot". Men nu vet ni vad jag tycker.

Och ha ha ha! Ikväll ringde en försäljare från DN och undrade om jag ville ha ett bra pris på en prenumeration. Det var rätt skönt att just idag få meddela att jag aldrig i mitt liv kommer att betala för en DN-prenumeration.

Och sen är jag lite irriterad, mest på mig själv, men det kan jag tyvärr inte gå in på mer i detalj.

Suck. Ja jag säger som Charlot. "Det är jag som får det här förbanande klotet att rotera. Och jag finner mig inte i att det snurrar åt fel håll."

Etiketter: , ,

eXTReMe Tracker