fredag, oktober 29, 2010

En dag som denna

I natt sov jag typ två och en halv minut. Lite upphackat. Känns det som. Och det kan verkligen inte skyllas på någon annan än mig själv till mer än ca 35-40%. Men nu skiner solen och ett visst gnäll som hördes nära mig under förmiddagen verkar ha upphört! Så nu jävlar är det carpe diem igen.

Vad passar bättre en nära döden upplevelse-dag som denna än att skaffa livförsäkring? Sagt och gjort. Jag plitade in lite uppgifter på nån sajt och blev strax uppringd av en hurtig försäkringssäljare. Han kom fram till att Bla bla-nånting var det bästa bolaget för mig. Jaha varför är det bäst då? Ja för det första var det det billigaste alternativet för mig, för det andra är det den enda försäkring där självmord ingår! berättade han med entusiastisk stämma. "Inte för att jag alls rekommenderar det." Fan vad bra, den tar vi. Dessutom var detta bolag det enda som gjorde prisskillnad på män och kvinnor. När jag berättade att jag skulle försäkra både mig och min fru ja då var ju det här ett solklart alternativ för oss, tyckte han.

Jag kunde bara hålla med.

Tillsvidare går livet vidare och jag går vidare med en promenad.

Etiketter: , ,

2 Comments:

Anonymous Ninne said...

jag bryter ihop, det här var KUL!

29 oktober 2010 kl. 12:43  
Anonymous Anonym said...

Instämmer. Vilket gott skratt jag fick!
Ma

29 oktober 2010 kl. 22:54  

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker