onsdag, november 12, 2008

Jobbet

En sak är lite kul med mitt jobb och det är att jag har en massa anknytnignar till många personer, fast jag är en som egentligen inte hör till i gänget. Jag är släkt i släkten med två av dem, kommer från samma stad som en annan och har pluggat med en tredje (som också varit med på samma mailinglista som min syster, så de nätkänner varann).

En fråga som jag har funderat på är - hur bitchig får man vara på jobbet? Om man till exempel drabbats av att personalavdelningen har bett en inkomma med en julledighetslista, ett excelark som alla ska fylla i, får man då maila uppmaningen med tillägget "Meddelas endast på detta sätt, inga påminnelser kommer." ?

Får man spamma sina medarbetare med ett välgörenhetsprojekt som ens kusin är projetkledare för? En helt sanslös historia där det samlas in pengar och när man jobbar med idel högavlönade tjänstemän och gott tycker att de kan bidra. Samtidigt som man får skryta med sin enormt driftiga kusin.

Jag är en sån som man får säga till att komma ut och sätta sig och fika. Det är gulligt att nån kommer och säger till. Imorgon ska jag bjuda på kakor.

Etiketter:

eXTReMe Tracker