fredag, november 28, 2008

Jobb-bitchen

Å herregud, fräsch ångest. Just nu.

För jag har skickat följande mail till en grupp på jobbet som jag bistår med webbhjälp:

"Detta är visserligen någorlunda webbside-relaterat, men är ändå tveksam till om jag ska sköta det. Eftersom jag inte har beställt det här så är det svårt för mig att avgöra om det här är nåt vi ska betala eller inte.

Jag kan inte ta på mig några andra administrativa uppgifter runt [Xxxxxx] mer än att redigera och uppdatera webbsidan. Skulle jag få mer tid över i framtiden så säger jag till. Jag vill alltså inte i nuläget ses som en extra resurs för någonting alls utöver webben. Hoppas ni förstår!"

Ok, hur bitchigt är det på en skala? OBS, jag försöker låta vänlig men bestämd.

Exemplet ovan gällde en fakturaavisering som dykt upp på mail. Som langades till mig, vilket var den berömda droppen som fick bägaren att bli full. Och för att den inte ska rinna över så skickade jag ett mail. Jag har nämligen upplevt att jag har blivit lite av en allt-i allo för den här gruppen, trots att det varit överenskommet att jag ska göra en specifik grej för dem. Det blir lätt så antar jag. Tror det sitter en hel del sura människor runt om på arbetsplatser runt om i landet som inte har sagt ifrån. Inte här inte. Tar hellre ovan nämnd ångest än är sur för att jag inte sagt ifrån. Det är bara att välja här i livet!

Etiketter: , ,

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

SKITBRA!!!
Det lät väldigt vänligt men också bestämt. Heja dig,
kram Stina

29 november 2008 kl. 13:08  

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker