onsdag, januari 23, 2008

Så jävla sur

Jag är så sur och irriterad. Jag borde ha lyssnat på mig själv. Men gjorde jag det? Näääe.

Jag har några spaxar, som det kallas i min bank. Aktieindexobligationer. Man satsar en summa pengar på en bestämd tid, men högre eller lägre risk. Jag hade haft mina ett tag och de hade stigit till en nivå som var minst så god som jag hade kunnat förvänta mig (en tillväxt på över 20%). Dags att dra till baka pengarna och hämta hem vinsten? Jag frågade några som borde ha koll, som avrådde. Sämsta rådet någonsin. All vinst är helt borta. Och de kommer förmodligen inte att hämta upp sig förrän slutet av 2009 och det är då de löper ut. Jag kan inte vänta mig att de återhämtar sig till där de var när de stod som högst.

Det är inga stora pengar, men den här lärdomen gör mig helt jävla vansinnig. Jag hade inte förlorat ett dugg på att göra som jag tyckte kändes bäst. Men det gjorde jag inte. Nu känns det väldigt mycket inte bra. FAN.

Etiketter: ,

eXTReMe Tracker