onsdag, augusti 29, 2007

Vov från det undermedvetna

Jag har börjat med att lunchmeditera, vilket är den bästa idén jag har fått på länge. Det är för at få utrymme för att slappna av och visualisera. Jag ska köra stenhårt med det tills … ja jag vet inte riktigt hur länge, kanske for ever.

Det finns ett vilrum borta på en annan enhet, där det jobbar idel trevligt folk, men som jag inte har något att göra med till vardags. I dag var det en av de trevliga människorna som såg när jag kom ut ur vilrummet som frågade om jag mådde bra. Det är ju bra om det inte börjar gå rykten om mig och mitt vilande, men det är smällar man får ta. Jag försäkrade att jag mådde bra och hon fyllde i med att en tidigare anställd hade vilat 20 minuter på lunchen varje dag och ”det var det bästa för sen var han så pigg”. Så jag behövde bara nicka instämmande, le och säga ”Precis!” Tror det kanske räcker så.

I dag bad jag om att få nåt budskap från mina vägledare, som supposedly ska finns där vid min sida och hjälpa till på det andliga planet. Jag höll på att somna. Jag typ fick upp drömbilder i huvudet, så där som jag kan få ibland. Jag gick på en väg. Jag gick med en hund* bredvid mig. Vi vek av från vägen in på en annan parallell väg, till höger. Framför oss var en uppförsbacke.

Det är ju jättebra, men vad betyder uppförsbacken? Får be om fler svar. Svar som jag fattar!

Tack.


* Tolkning enligt drommetydning.dk: Hund: *En ven som hjælper til at finde vej i mørket og det ubevidste.

Etiketter: , , ,

eXTReMe Tracker