lördag, september 19, 2015

Sommarminne 2: Here we go again

Från när det begav sig. Det är nästan omöjligt att inte skriva om Prinsbröllopet. Det första som måste sägas är att vi hade också Coldplays Fix you på vårt bröllop och jag var rätt övertygad om att ingen annan skulle komma på den galna idén eftersom den absolut inte är någon bröllopslåt. Bra musikval överlag på Prinsbröllopet, även om jag inte är nåt gospel-fan. Men man kan inte säga annat än att de tog sig ur traditionsträsket.

Seriöst, har ni läst tidningarna? Det är bannemej underhållning nu. Schizofrenin inom media. De vet inte till sig av motstridigheter. Dels - rensa allt och bara BRÖLLOPPA SKITEN UR HELA publiceringssystemet. Och dels - kräkas galla över statsskicket. "Ja asså grattis till er stackars Offer (Prinsparet) men fifan vad sjukt statsskicket är, det har jag kommit fram till förstår ni. Usch å fy för att ämbeten ärvs i det hära moderna landet och fifan vad det kostar och vad odemokratiskt det är asså."

Ja asså look at those Brains. Dom ba det är ju o-de-mo-kra-tiskt! Det kom då på när kortegen fladdrade förbi. Sweet lord, ge mig styrka. Jag kommer bli så galen innan denna grundlag är ändrad. Jag har på allvar inte läst en enda text som täcker det jag känner och tänker i denna fråga. Ska det ske så får jag nog skriva den själv.

Alla dessa upprörda demokratiuppvakanden när andan faller på.

Från igår. Jag tog mig en ensam promenad till affären. Stod länge och klämde på Svensk Damtidnings specialtidning om de tre kungliga bröllopen med massor med bilder. Funderade på att köpa den. Men, det hade väl varit lite over the top på många sätt och S hade säkert blivit rädd. Så jag köpte Topphälsa och Womens Health istället.

Etiketter: , ,

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Sen kommentar: Du är väl med i Republikanska föreningen?/Ma

8 oktober 2015 kl. 09:23  

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker