tisdag, december 30, 2014

Årskrönika

Vad kul det vore med en årskrönika! Men då ska man orka det också.
Orka, ordet för året antar jag.

Om vi börjar med mitt bild-år. Det har inte varit vad det brukar. Det har varit ett iphone-år. Nu är jag inte sån att jag kan uppröras över det. Jag älskar att ta snygga foton med systemkameran, men det viktiga är trots allt för mig att dokumentera stunden, vardagen, känslan. Och där funkar iphonekameran rätt bra.

Jag håller på med 2012 års fotobok. Aj, det svider lite. Barnen har inte fått fotoböcker än. Svider också, men vi har framtiden för oss.

Vad annars finns att säga om 2014? Vi flyttade upp i vårt "nya" hus. I övervåningen som lades på i slutet av förra året. Under våren blev huset färdigtbyggt och nu är det i stort sett färdigpysslat (HA HA HA ja eller hur), speciellt sen den där fixarhelgen i höstas med min familj.

Jag har (med hjälp av nära och kära) byggt mitt växthus. 2015 börjar odlingen i det.

Av årets tolv månader har jag varit gravid tio. Faktiskt. Två positiva graviditetstest har jag fått vara med om. Ser väldigt mycket fram emot nästa år. För det ser ut att vara 2015 det händer.

Etiketter:

eXTReMe Tracker