onsdag, augusti 01, 2012

Förortsliv

En dag helt utan några ambitioner utöver det allra mest grundläggande. Gå upp, fostra och föda upp den växande generationen med näringsriktig mat, sunda värderingar, oändligt tålamod, kärlek och respekt, samt gå och gunga, åka linbana och plocka lite hemma så att det ser fint ut.

Just det, vi har bröllopsdag. Så jag bakade visst scones imorse och gav min utvalda en liten rätt bestående av yoghurt, grädde, blåbär och jordgubbar. Bara så där, bara för att.

Sen har vi varit i förortsshoppingcentrum och handlat mat och sen gick vi in på ett stort varuhus med billig elektronik och mycket litet personal. Där inne blev jag sur och betedde mig så sen fick jag skämmas. Sen gick jag till ett annat ställe och blev inte mycket gladare, men fick i alla fall tag i nån att fråga.

Inget pride idag alltså. Vi tar det imorgon när vi har barnvakt.

Etiketter: , ,

2 Comments:

Anonymous matti said...

Jag blir ju så grymt lättad av att höra att det finns fler som tappar besinningen ibland, efter mitt "vad fan GLOR DU PÅ!!!?" mot gubbjävel-utanför-vårdcentralen. Jo man skäms ju enna litta.

1 augusti 2012 kl. 21:17  
Blogger Tudorienne said...

Ha ha det är du och jag Matti. Visste att man kan lita på dig.

1 augusti 2012 kl. 22:20  

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker