tisdag, oktober 25, 2011

Det jordiska

Jag är lite stressad för att jag inte har full koll på tillvaron. I helgen missade jag en fikadejt. Nu gjorde det inget för fikadejten hade blivit för trött. Men ändå.

Så nu ska jag skärpa till allt.

Vi byter bank. Ja, vi har gjort ett byte hittills. Och igår kväll uppdagades att vi antagligen måste byta igen. Av den väldigt simpla anledningen att vi inte kan se varandras inlagda räkningar. Inlagda inte som sillar. Utan som månadens kostnader. Räkningar kommer in från olika håll och ska dras från ett gemensamt konto, och de som jag lägger in kan inte ses av S och tvärtom. Man kan alltså inte få en gemensam bild av hur det ser ut. Hur gör alla andra?

Jag insåg i alla fall rätt trött att det här duger inte, vi måste BYTA BANKJÄVEL igen för en så här simpel sak. Ja faktiskt.

Etiketter: ,

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

misstänker att ni byter från Swedbank. Vi har också bytt i dagarna och det är en av anledningarna, jag blir GALEN av att inte se vad som dras från vårt gemensamma konto. GALEN! Så när vi kollade offerterna från de andra bankerna var det en fråga - kan jag se vad min fru lägger in för räkningar från vårt gemensamma konto. De andra bankerna förstod inte ens frågan, bra där!

25 oktober 2011 kl. 18:21  
Blogger Tudorienne said...

Ja. Och det är faktiskt din kontakt vi ska byta ifrån. Kontakten är guld, men han kan ju inte hjälpa att Swedbank inte är med i matchen. Vi tog för givet att det skulle funka som på vår förra bank. Ack ack ack, säger jag bara. Jag har länge varit kund i banken, men som singel. De har väl bara singelkunder antar jag. No more swedbank blir det.

25 oktober 2011 kl. 19:25  

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker