torsdag, september 29, 2011

Sveland

Jag måste länka till Linna, som skriver om Maria Sveland. Kan bara hålla med. Maria Sveland är en debattör och författare som enligt mig säger rena självklarheter. Och folk blir upprörda. Det är märkligt. Tyvärr är det nog så som Linna skriver att vi inte har kommit längre.

Bloggen Skriet från kärnfamiljen har skrivit om Sveland/Wennstams bok Happy happy, som handlar om att skilja sig. Och här börjar det bli irriterande för även mig. Nej, det är inte en hype för att man nyanserar bilden av skilsmässor. Alla normalt begåvade människor vet att skilsmässor är skitjobbiga. Man behöver liksom inte påpeka det. Och att man säger att en skilsmässa kan leda till något bra och fint också, är inte att göra reklam för skilsmässor. Men det kräver att man kan hålla två tankebanor igång samtidigt. OCH DET ÄR EN FÖR MYCKET I DAGENS DEBATTSAMHÄLLE!

Det är därför jag inte orkar med er.

Oerhört många av debattörerna i samhällsdebatten gör sådana här tröttsamma misstag. Vilket gör att de inte är värda att lyssnas på och vad vetttigt blir egentligen sagt? Jag väntar mig mer av de jag lägger min tid att lyssna på.

Etiketter:

eXTReMe Tracker