tisdag, september 13, 2011

www

Man kan skriva ut www i adressfältet när man ska besöka en webbplats. Och man kan strunta i det och gå direkt på adressen. Förr sa en del dubbel-v dubbel-v dubbel-v, men de märkte väl att de inte fick nåt annat gjort så det har man tack å lov slutat med. Jag har börjat tänka att det är en generationsmarkör, om man skriver www eller inte. Jag har börjat iaktta det på jobbet (inte jätteofta man sitter så att man ser det). Härom dan var det en kvinna nästan min ålder som skrev www. Jag ba(inombords) "Meh oldie goldie!"

Hon är nog typ lika många år över fyrtio som jag är under, dvs inte så många.

Nu är jag lite nyfiken på vad jag själv har för oldie goldiemarkörer. Bekväma skor med mycket låg klack?

Etiketter: ,

3 Comments:

Anonymous Matti said...

Jag veeeet, man bara: naaaaah.

Eller folk som måste skriva in we we we PUNKT g o o g l e PUNKT c o m och
skriva in Försäkringskassan i sökfältet och
trycka på S Ö K (inte enter) och
klicka på länken till försäkringskassan som dyker upp!

Man bara: naaaaah.

Själv sitter jag, efter en laptop-krasch, på en dator som jag slutade använda 2007. Jag lyssnar på Prodigy-remixar i WinAmp.

Tidsmarköööör.

13 september 2011 kl. 21:41  
Blogger Kattis said...

Vissa sidor kräver faktiskt att man skriver www! En sida jag ofta är inne på - men inte minns vilken det är nu - kräver att man börjar med www. Annars kommer man till google som frågar "menade du www...."

Min pappa skriver inte bara www, han börjar dessutom med http://. Hur många gånger jag än förklarat att det kommer automatiskt.

Min mamma skriver aldrig aftonbladet.se, hon skriver google.se och gör en sökning. Inte bara med aftonbladet utan med alla sidor hon inte har bokmärken till.

13 september 2011 kl. 23:40  
Blogger Tudorienne said...

Jo men jag vet, vissa sidor kräver www, men de blir färre å färre.
Goa föräldrar!

14 september 2011 kl. 10:23  

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker