torsdag, april 14, 2011

K-ordet

Nu är Ann i farten. Hon som får lite ångest av ytligheten och perfektheten i Stockholm, det är ljust och fräscht. Förmodligen är folk inte lyckliga egentligen och har inte sex, tror Ann.

För att stå ut i den här stan måste man kunna ta att det är välstädat, perfekt och teppanyakihällar*. Gällander karriärer, hem, inredning, sexliv, partner och dejting, barn med vidhängande begåvnignar, intressen, förskola. Också hobbys, bekantskapskrets och stil i allmänhet. Perfekt, tillrättalagt och kanske rätt ytligt. OCH. Alltid - ljust och fräscht. Kan man inte ta detta ska man skyndsamt flytta till Malmö.

Ann erkänner att hon har haft problem med både städningen och sexlivet. Bra för dig att det gick att använda i en karriär!

Efter 18, snart 19, år i stan och i vuxenlivet och mycket kämpande för att nå mina teppanyakihällar så provoceras jag inte eller berörs ett dugg av detta. Jag struntar också i de sura bittra krigsförklaringarna mot feminister som alltid dyker upp i komentarerna under alla artiklar av detta slag.

Bara en grej stannade kvar och skavde på riktigt. Det var den kommentar som menade att folk inte orkar ha sex/inte känner lust för att vi får i oss tungmetaller och kemikalier som blockar hormonerna. Lite luddigt uttryckta ja, men det låter som att det finns en andemening om fakta i detta. Kan detta vara sant? Någon som vet något om detta?

* Man får inte ha missat upprinnelsen till snacket om teppanyakihällar. Därför länkar jag till det numera vida berömda och episka fundamentet över innerstadslivsstilen. Som om ironi inte fanns - mina vänner: Vindsvåningar har blivit ett sätt att leva

Etiketter: , , , ,

5 Comments:

Blogger Ke.Li said...

Av någon anledning älskar jag inte Ann. Försöker hon ursäkta sitt djävligt röriga liv med att hon gör det för sexet?

14 april 2011 kl. 09:08  
Blogger Tudorienne said...

Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

14 april 2011 kl. 09:14  
Blogger Tudorienne said...

Jag tror tyvärr att det kanske handlar om adhd i kombinaton med det gamla vanliga synas-höras-behovet.

(Jag raderade min första kommentar.)

14 april 2011 kl. 09:15  
Anonymous mattilainen said...

En fjortonårings svartvita, självklara insikter om meningen med livet i en 38-årings kropp. Själv har jag inte fått ligga sen 2009, kan inte säga att det har påverkat röran hemma nämnvärt. Men det var kanske fel ordning att ta det i.

14 april 2011 kl. 10:24  
Blogger Tudorienne said...

Ja är mest facsinerad av när folk tar sina vardagliga livs tillkortakommanden och sexuella frustration och målar upp det till ett samhällsproblem. I den genren är det här den stora feta teppanyakihällen med stort T:
http://www.newsmill.se/node/921

14 april 2011 kl. 12:50  

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker