torsdag, april 07, 2011

Nostalgi

När jag vill vara nostalgisk, då läser jag gamla blogginlägg. Mina och andras. Det är facsinerande att tänka på hur det var förr. För tre år sen till exempel. Då var jag en singelbrutta med dagdrömmar och ordnad ekonomi. Jag har fortfarande ordnad ekonomi och dagdrömmer en hel del, men jag är gift och har barn. En viss skillnad. Det skiljer bara tre år, mellan att fira tvåårig bröllopsdag (i sommar) och vara mamma till en ettåring. Ingen idé att försöka fatta hur sånt går till.

För övrigt känner jag av en förkylning, det verkar vara väldigt inne just nu.

Igår röstade riksdagen nej till att singlar ska få inseminationshjälp i Sverige. Trots att en majoritet i riksdagen är för. Pinsamt.

Jag uppmanar ganska ofta tjejer att gå med i Femmis. Jag själv var en stark kandidat för exakt tre år sen, sen hände lite annat. Femmis får klotet att rotera ska ni veta.

Etiketter: , , ,

eXTReMe Tracker