söndag, december 19, 2010

Dag sex. Livsåskådning.

Dags att ta bladet från munnen i denna brännande fråga.
Jag tror på tankens kraft. Att tankar är energi som drar till sig mer av samma energi, som också kan manifesteras i fysisk form.

Jag tror på själavandring. Att man har en själ som i någon form vandrar från existens till existens.

Jag använder här ordet "tror" i bemärkelsen vet. I sin allra renaste och enklaste form. Jag vet att det är så här, att det är så det fungerar. Men, jag vet också att jag inte har hela bilden, att jag aldrig kan överbevisa det jag vet för en som inte tror på det. Det är heller inte intressant för mig. Jag tror att var och en klarar sig bra med just sin livsåskådning. Om inte, så får man väl skaffa sig en ny. Utbudet är relativt brett.

Jag tänkte faktiskt komma med lite lästips, böcker som jag tycker rockar i detta ämne.

"Liv före livet" av Helen Wambach. Psykolog och forskare som gjort masshypnoser av människor där de gått tillbaka till sin födelse och vad som föregick den, planeringen av detta livet och tankar kring det. Sjukt intressant bok, om än lite torr för att det är en forskningsrapport.

"Många liv många mästare" av Brian Weiss. En bok om reinkarnation som är lite mer spännande berättad än den ovanstående. Tror man kan tycka att det är intressant även om man inte tror på det.

Och slutligen vill jag tipsa om "Hemligheten" av Rhonda Byrne. Lättsmält och enkelt om tankekraft och attraktionskraftslagen.

Det finns fler, men det här är några som ger mest på kortast tid.

Etiketter: , ,

eXTReMe Tracker