tisdag, december 14, 2010

Dag tre. Har du någon idol?

Jag tycker det är fint att ha en idol. Någon man beundrar och har respekt för. Det känns lite vintage, och ja, lite fint. Jag skulle nog säga att Barbro Alving är en idol för mig, fast hon är död. Jag har läst många av hennes böcker och skrivit en artikel om henne och på så sätt satt mig in lite i hennes livsverk. Fantasatiskt mysig läsning. Min mamma försökte få mig att läsa Bang när jag var ung, men jag nappade inte. Det var först många år senare jag upptäckte Bang. Mamma hade rätt, det var nåt för mig!

Jag tycker Maria Sveland är fantastiskt begåvad och skarp.

Och sen gillar jag Jo Frost, Supernanny. Och Arge Snickarn. Men där glider vi iväg lite från idolskap till ett allmänt gillar-för-du-är-kul.

Etiketter:

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Nä hörru, jag paxade Jo Frost - Supernanny först! :-D fast i mitt fall är det en liten crush. Ungefär som en jag hade i fyraårsåldern när jag var dödligt förälskad i Lasse Berghagen. Fast sen gifte han sig med Eva och jag hade hjärtesorg länge länge.

Arge snickaren är också en "gillatyp". Fast å vad glad jag är att han inte skriker på mig..

17 december 2010 kl. 10:07  
Blogger Tudorienne said...

App app app Supernanny är MIN. Och min en crush också här, hon är skitsnygg! Hoppas att din fru inte mobbar dig för det, det gör min.

17 december 2010 kl. 10:53  
Anonymous Anonym said...

Jag kan tänka mig ett polyplatoniskt förhållande SuperNanny så det är väl ok då.
:-D

Och nej, min fru retar mig mer för Lasse Berghagen faktiskt.

17 december 2010 kl. 11:46  

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker