onsdag, september 22, 2010

Bloggtourettes

Nej jag var inte riktigt färdig ändå. Hörde nåt på P1 idag om att de andra partierna kanske ska se till att SD inte får några utskottsplatser i riksdagen. Får man göra så? Blir man inte lite trött? Och ligger det inte rätt mycket i det beteendet ändå? Det är ju en sak vad bloggare som jag sitter och spottar och fräser om (ja faktiskt) men när SD-mobbing i själva parlamentet är legio, jag då får till och med lilla jag en tankeställare.

Hanne Kjöllers text har spritts idag, "Vad kostar en man?" Jag har faktiskt inte tänkt på innan vad en man kostar, kan rekommendera läsningen men tänk er för innan ni går på kommentarerna. Herregud, det finns män som tar åt sig personligen av denna text. Som om ironi inte fanns. Humor, någon?

Och så var jag tillbaka på min gamla vanliga mognadsnivå. Folk är ju galna!

Etiketter: ,

2 Comments:

Anonymous gullgossensmamma said...

Jag håller med ang utskotyten. Skärpning - SD är inröstade och ska få vara med och förhoppningsvis är det ju ett samarbete, och utredningar och fakta kanske böandat med politkisk inriktning som gäller. Man kan INTE utesluta dem och hitta på att man är i en demokrati. MEN man kan vägra att kohandla med dem om regeringsmakten.

Jag blev väldigt förvånad och upprörd när jag hörde att det ens fanns en tanke på något så absurt!

22 september 2010 kl. 21:22  
Anonymous Anonym said...

Fast det där med utskotten är inte så konstigt.

Man måste ha ett visst antal mandat för att få utskottsplatser. Pch enligt tradition brukar S ge upp någon av sina platser till V och M brukar ge platser till KD (för att nämna några småpartier som inte är tillräckligt stora)

Men ingen har så klart lust att ge bort platser till SD, så därför kommer de inte att få några utskottplatser.

Jag har väldigt svårt att tro att M skulle ge upp plats för V heller. Så jag tycker inte att det är mobbing.

Tycker Kattmamman, med reservation för att jag kan ha missuppfattat allting.

22 september 2010 kl. 22:23  

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker