tisdag, september 07, 2010

Livet som pappersnäsdukskonsument

Jag är förkyld. Det är kallt hemma och nu längtar jag tills vi börjar elda i kaminen på kvällarna. Och tills jag gör det på dagarna också, men riktigt så vintrigt är det inte ännu.

Vi har varit en sväng i Malmö, gud vad jag gillar den staden. Plattan, AIK och sura gubbar i all ära, men Malmö har mer. Och bättre. Malmö har till exempel Västra hamnen, Ribban och Möllan. För att bara nämna några grejer. Och igår morse när vi var på väg hem skulle jag bara slinka in på ett jättebra café och köpa några mackor. Samtidigt kom en gubbe, en skånsk gubbe. Så här beställde han:

- Jao jaug sau hau disamma som igauurrr.

Och när jag skulle ut genom dörren med en påse och två koppar med hett innehåll så erbjöd han sig att hålla upp dörren till mig, gick igenom halva cafét för att hjälpa till och önskade mig sen en bra dag. Vad säger man?

Jag inser att det kommer sneglas snett på oss när vi till slut slår oss ned i den skånska myllan som två 08-aliens. Men jag ska charma dem sönder och samman.

Etiketter: , ,

eXTReMe Tracker