söndag, augusti 15, 2010

Summering

Vilken sommar det varit! Den har varit solig, varm, lång och vi har varit överallt. Precis som det ska vara. Vardagen smög sig på här i veckan och vi bestämde oss för att förlänga sommaren. Så det blev uteservering med vänner, bad i sjön och vänner på balkongen till sena natten. Mer värme.

I veckan var vi och hälsade på en nyföding. Den nya mamman lade honom i min famn och trots att jag nyligen hade en lika liten själv blev jag livrädd och stel som en pinne. Så liten! Och så skör.

Här hemma kokas det storkok med smakportioner. Det rullas runt och slås nästan kullerbyttor ur babysittern.

Jag förundras över min lycka. Också den att jag lever med någon som tycker det är lika viktigt som jag att ha fint i köket. Som lägger de sista minuterna innan sänggående på att diska det sista och se till att det glänser i det lilla köket. Sånt gör mig lycklig.

Hela sommaren har jag haft en förmåga att få låtar på hjärnan. De har satt sig stenhårt och det har inte varit speciellt kul, tills den här kom och satte sig. Ah. Det var ett tag sen. Men så fint.

Etiketter: , , , ,

eXTReMe Tracker