lördag, september 18, 2010

Mys

Igår fredag skulle jag ut på stan med en kompis på kvällen. Först skulle vi ta en drink. S skjutsade mig till baren och det första jag såg när jag kom in var en kille längst bort i baren. Min bror. Men han bor i Skåne, 60 mil bort. Så det är ju inte möjligt, det var bara det att det var han. Glad-chock. "Det där är min bror" tänkte jag om och om igen i skallen. För det var så konstigt men det var ändå så.

Det visade sig att S hade varit med och planerat hela skoj-chocken. En riktigt kul fredags-överraskning! Mer sånt!

Idag har jag tagit en mycket blöt promenad till vårt lokala bageri, som är vida känt för sitt goda bröd. Jag blev blöt ända in till benstommen och gick och drömde om en brasa i kaminen. Så nu sitter jag och surfar vid brasan och dricker te och mumsar. Helt fantastiskt. Mycket mys blir det!

Etiketter: ,

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

men fy för sören, vad jag saknar en brasa när jag läser detta.
det är baske mig det enda minuset med vårt nuvarande hus jmfrt med det förra.

18 september 2010 kl. 15:54  

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker