torsdag, februari 21, 2008

Fortfarande less

Några timmar senare. Fortfarande less. Inte så sur, men uttråkad och lite ledsen. Varför ska det vara så här? Vad ska jag göra? Tips emottages tacksamt. Bra tips på hur man skingrar tristessen innan våren.

På mitt bord finns en massa småsaker som ska göras. Allt krånglar. Ingen svarar i telefon. (Ett tag funkade inte ens min telefon, någon hade roat sig med att "uppgradera" min ankytning, vilket betyder att man tar bort den.) En massa detaljer vägrar falla på plats. Precis som i mitt liv!

Jag ska till banken sen, har bokat tid för möte. Men i förviringen i morse fick jag inte med mig mitt f-skattebevis som jag måste kunna visa upp. Så jag kan väl lika gärna avboka. Skicka fakturan nästa vecka.

Å, vad allt inte känns smidigt!

En positiv sak: jag lyckades boka en tågbiljett för 95:-. Alltid nåt för den snåle.

Etiketter: ,

3 Comments:

Blogger Åsa said...

Skingra tristessen är inte lätt. Själv läser jag en bok eller tittar på nån film, men mer aktiv än så blir jag inte förrän solen lyser lite varmare.

21 februari 2008 kl. 19:15  
Blogger Tudorienne said...

Det är bra tiop. Hade jag inte mina dvd-tvserier så skulle jag gå under. Så banalt det än låter.

21 februari 2008 kl. 20:23  
Blogger Ke.Li said...

Idag är det fredag! Allt går mycket lättare på fredagar. Köp med nått gott hem, eller ta tåget hit!
Kram

22 februari 2008 kl. 11:07  

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker