onsdag, februari 20, 2008

Bra onsdag

I dag tackar jag läkemedelsforskningen för värktabletter. Vad skulle världen var utan alvedon och ipren? Ett betydligt tråkigare ställe. Tack alla labråttor och vitrockar!

Det här blir en lugn dag för mig. Ingen träning, bara hem till soffan, sudoku och yatzy. Utan att passera Gå och utan att göra av med några pengar. Jo, jag måste in på ica och köpa lite mjölk. Annars är det åtstramningspolitik fram till lön. Bara för att.

Nyttigheterna rullar vidare och jag sprider det till min omgivnig. Igår var jag på spinning med en tyvärr astmadrabbad kollega. Men nu ringde hon upp mig och frågade om vi ska hitta på nåt sportigt på fredag igen. Klart vi ska!

Och igår på lunchen stod jag och gjorde en råkosttallrik när en kollega undrade "vad det där är för nåt". Helt vanlig färsk vitkål. Som han fick smaka på. Han berättade idag att han själv köpt vitkål igår och ätit som snacks igårkväll.

Äntligen är mitt rätta jag framme - en självutnämnd friskvårds- och hälsofjutt.

Etiketter: ,

1 Comments:

Blogger Ke.Li said...

Bra jobbat! Fortsätt så!

20 februari 2008 kl. 16:51  

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker