torsdag, februari 07, 2008

To do-listan

Jorå. Jag har min lilla lista på en postit-lapp på skrivbordet. Där betas det av så smått. Ifrågasättandet hos en av chefen gick väl ok. Mest var det skönt att få det gjort. Det slutade med att jag fick skriva ett mail där jag beskrev exakt det jag hade beskrivit i ord fem minuter tidigare.

Det handlade om att jag vill gå en internutbildning (OBS! kostnadsfri och som rör ett verktyg jag använder dagligdags) och det finns ingen av cheferna på min avdelning som ser nån anledning till varför jag inte skulle gå den. Men, mitt jobb är ett lustigt ställe. Jag blir inte ens trött på det, är bara glad att jag har några som håller med mig. Men - eftersom mina chefer har mest makt, så får jag nog gå till slut.

Jag har hittat flera nya jobb att söka. Och det är jättejobbigt men söka måste man ju när man är en nyfiken själ.

Idag lunchade jag med en fd kollega som helt plötsligt hörde av sig. Så skoj! Och lite inspirerande. Han tipsade tex om ett av jobben. Är det detta som kallas kontaktnät? Jag har 152 vänner på facebook - bör inte det innebära nåt? Jo. Och han är inte ens en av dem. Jag har ju minst 152 trådar att dra i, om det skulle behövas. Det handlar väl om att man ska orka dra. Inget kommer hända som inte står på en liten, liten gul papperslapp som ligger på mitt skrivbord.

Imorgon är det dessutom fredag - stordådens dag.

Etiketter:

eXTReMe Tracker