tisdag, februari 05, 2008

Det står still

Jag brukar ha ett bra driv att göra sånt som jag ska, även det som är lite trist. Men just nu står det bara still. Jag vet vad jag borde göra. Jag borde skriva ansökningar till två jobb som jag har fått för mig att söka. Det finns inget som tar emot mer.

För övrigt är det dött här på riktiga jobbet. Förutom ett par sega saker jag skulle kunna ta tag i.

Sen ska jag träna. Det känns också segt. Det känns som att jag aldrig kommer få sjunka ned i soffan med en kopp te och kolla på House klockan 21.00 i kväll. Det är för länge dit.

Nej. Nu ska jag göra så att jag tar den ena sega saken först. Sen tar jag och skriver ansökningar. Sen en seg sak till på eftermiddagen. Dessemellan en lunch och en kopp kaffe. Det ska nog gå. Ena foten framför den andra.

Och - allting är ju bättre än när man var ung och jobbade som brevbärare. Vilket jävla skämt! (Men det var nog bra för bentätheten för resten av livet - mycket positivt.)

Gud så skönt det är att sitta inomhus och jobba! Vid en dator - ständig tillgång till internet. Jo jag är sjukt positiv till det mesta hela tiden. Men just nu lite trött bara.

Etiketter: ,

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Vilken underbar och klok livsfilosofi det där. Det är ju så man ska göra: ena foten fram .. och sen går det.
Fint en tisdag kväll!!
Gunnel

5 februari 2008 kl. 21:37  

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker