måndag, juni 11, 2007

Om sig och kring sig

Som man har märkt är jag om mig och kring mig. Det måste man vara i dagens samhälle. Nu gällde det elen. För några år sen valde jag elbolag och tog det billigaste. Men i maj gick mitt elavtal ut. Så i dag skulle jag ringa och förnya det. Det är mycket man ska ta ställning till. Det ska vara billigt och mijömärkt. Det var inga problem att fixa det. Men, det billiga alternativet är ett rörligt pris, som man kan binda när man vill. Men priserna är på väg upp tror expertisen, vlket innebär att man måste hålla koll. Dvs, ännu en grej att hålla koll på.

Som tur är kan man prenumerera på prismail. Men det känns ändå som att blunda och peka och hoppa på det bästa, trots det bästa planerandet. Som med den framtida pensionen. Hur f-n ska jag veta vad som är bäst att göra nu, om tjugo år?

I alla fall, efter samtalet med kundtjänst antecknade jag all info jag fått med dagens datum på papprerna jag fått från elbolaget. Dessa ska jag häfta ihop och sätta in i en pärm som handlar om boende hemma i mitt skåp. För framtida referens. För om två dagar kommer jag ha glömt allt det jag vet i dag. Detta, mina vänner, är ett gott råd.
eXTReMe Tracker